Contact met het KNMI

Het KNMI is gevestigd in De Bilt bij Utrecht en is makkelijk te bereiken zowel via openbaar vervoer als met de auto

Bezoekers

Bezoekt u het KNMI, dan moet u zich melden bij de Receptie op vertoon van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart).

Postadres

Postbus 201, 3730 AE De Bilt

Bezoekadres

Utrechtseweg 297
3731 GA De Bilt

Telefoon 030 22 06 911
Fax 030 22 10 407

Contactformulier

Contact met het KNMI

Aanhef (verplicht)
Bijlagen (optioneel)
Bijlage(n) die geaccepteerd worden zijn: JPG-, PNG- en PDF bestanden (max. 2Mb.)

Toelichting

Afhandelen verzoek
U ontvangt een ontvangstbevestiging van de door u via een contactformulier ingediende vraag of melding. Een (inhoudelijke) reactie op de gestelde vraag ontvangt u binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw contactformulier. Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor het beantwoorden van uw verzoek. Meer algemene informatie over privacy vindt u onder de privacy link onderaan deze webpagina.

Beveiligde verzending
Het contactformulier maakt gebruik van een beveiligde verbinding te herkennen aan het voorvoegsel ‘https://’ en een 'slotjes'-icoon in uw browser.

Ontdekt u een zwakke plek in een ICT-systeem van het KNMI, zoals deze website www.knmi.nl? Laat het ons weten via het contactformulier vóórdat u dit aan de buitenwereld kenbaar maakt. We kunnen dan eerst maatregelen treffen. Dit heet 'responsible disclosure'. Het KNMI maakt hiervoor gebruik van de voorzieningen van de Rijksoverheid. Kijk voor meer informatie op de pagina 'responsible disclosure' van de Rijksoverheid.

Formele schriftelijke klacht
Schriftelijke klachten die aan een aantal eisen voldoen, heten klaagschriften. In een klaagschrift staat de klacht, de naam en het adres van de indiener. Het klaagschrift bevat verder de dagtekening en ondertekening. Stuur de brief met uw klacht naar het postadres van het KNMI. Voor de afhandeling van uw klaagschrift kan de formele procedure gevolgd worden.
Zowel bij een schriftelijke klacht als een klaagschrift, verzoeken wij u uw telefoonnummer te vermelden (geen verplichting). Dan kunnen wij eventueel nadere informatie bij u inwinnen of eventuele onduidelijkheden wegnemen. 

Zowel mondelinge als schriftelijke klachten wil het KNMI zorgvuldig afdoen. Het KNMI kan bijvoorbeeld telefonisch contact met u opnemen om de kwestie op te helderen. Dit kan voldoende zijn om de klacht af te handelen, maar alleen als dit naar uw tevredenheid gebeurt.

Formele procedure
Klaagschriften kunnen zowel formeel als informeel worden afgehandeld. Is de klacht naar uw tevredenheid telefonisch of schriftelijk afgehandeld? Dan is geen formele procedure nodig. Leent uw klaagschrift zich niet voor zo’n informele afhandeling? Of bent u daarmee niet tevreden? Dan moet het KNMI de formele procedure volgen. Meer informatie over de formele procedure vindt u in de Brochure Intern Klachtrecht (pdf).